وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

معمای بیل گیتس

اگر شما مهندسان عزیز این معما را حل کنید، لیاقت استخدام در شرکت بزرگ مایکروسافت را دارید!برای مشاهده معما بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.چند روز دیگه جوابشو می بینین.فعلاً راه حل خودتونو تو قسمت نظرات بنویسین.

 

 

(منبع: دو هفته نامه موفقیت، با اندکی تلخیص)

(نویسنده: سحر علیخانی)

دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند.هر کدام یک در دارند ولی هیچکدام پنجره ندارند.درهایشان که بسته باشد،درون اتاقها کاملاً تاریک است.در یک اتاق سه چراغ برق به توان های 100،110و120 وات و دراتاق دیگر،سه کلید برق مثل هم وجود دارد.ما نمی دانیم کدام کلید، کدام چراغ را روشن می کند( مثلاً نمی دانیم آیا کلید وسطی به چراغ وسطی مربوط است یا به چراغ های دیگر ،اما بطور قطع می دانیم که هر کدام از کلیدها یکی از چراغ ها را روشن می کند.همچنین ترتیب چراغ ها را هم نمی دانیم.)

شما معلوم کنید هرکدام از کلیدها مربوط به کدام چراغ است برای این کار و در شروع ،شما باید در اتاق کلیدها باشید و کار را از آنجا شروع کنید.میتوانید هر چند مرتبه که بخواهید کلیدها را روشن و خاموش کنید.اما شما تنها هستید و نمی توانید از کسی کمک بگیرید و هیچگونه وسیله ای خواه برقی،خواه غیر برقی به همراه ندارید و مهمتر از همه اینکه شما حق ندارید بیش از یک بار وارد اتاق چراغ ها شوید وقتی وارد شدید و بیرون آمدید،دیگر نمی توانید وارد آن اتاق بشوید.

این معما را بیل گیتس در سال 2002 طراحی کرد تا از بین 100 مهندس یکی را برای شرکت خود انتخاب کند.حال شما بفرمایید که هر کلید کدام چراغ را روشن می کند؟

نظرات 5 + ارسال نظر
زهرا جلیلیان جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:16 ب.ظ http://www.bisotun.blogfa.com/

سلام
نگفتین آیا میشه چند بار از اتاق خارج شد یا نه!!
اگه یه بار می شه به هر اتاقی رفت به نظر من باید این کارها رو انجام بده در ابتدای کار باید در اتاق کلید ها بود و یکی از کلید ها را روشن کرده و چند دقیقه بعد اونو خاموش کنین. و بعد کلید دیگری را روشن کنین و به اتاق چراغها برین. چراغی که روشنه مربوط است به کلید دوم. دو چراغ دیگر را لمس کنید، آنکه گرم است مربوط است به کلید اول و البته آنکه سرد است مربوط است به کلید سوم است.
شاد باشید

آفرین.پس شما فردا برو مایکروسافت برا استخدام

مژده جون!!! شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:41 ب.ظ

salam azizaaaaaam !!!! kheili jaleb bood misiiiiii!!!!

سحر یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:52 ب.ظ

خواهش میکنم عزیزم.

[ بدون نام ] یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:54 ب.ظ

احیاناْ شما یه کم به مغزتون فشار نیارید ها مژده خانوم

پیمان رشته کامپیوتر سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:01 ب.ظ

aval mirim tu otaghe kilida kilide avaliro mizanim ye chand min misabrim bad khamush mikonimesho kilide dovomio mizanim bad mirim otaghe cheragha
be lampa dast mizanim harkodum dagh bud male kilid avaliast harkodum roshan bud male dovomiast harkodumam sard bud male sevomiast
Montazere Khabaretoon Hastam Agar Sare Kari Nabashe :D
=;

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد