وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

نوشته ها....

* تصور کن اگر قرار بود هر کس به اندازه ی دانش خود حرف بزند چه سکوتی بر دنیا حاکم میشد … ….. ناپلئون 

 

* بهتر است دوباره سئوال کنی، تا اینکه یکبار راه را اشتباه بروی..... 

 

* اگر هرروز راهت را عوض کنی، هرگز به مقصد نخواهی رسید...

زباله روبی خودکار در جاوا چیست وچگونه عمل می کند؟

در عملیات محاسباتی، زباله روبی بخشی از سیستم مدیریت حافظه است که حافظه استفاده شده توسط اشیائی را که از این پس به آنها ارجاع داده نمی شود بازیابی نموده، جهت استفاده مجدد آماده می کند. ومعمولاً با عنوان (garbage collection)GC ارجا داده می شود. بخشی از سیستم که این عمل را انجام می دهد زباله روب نام دارد.

ادامه مطلب ...

 

دلم برای صدای دلنشینش تنگ شد...یه یاد دزدان مادربزرگ... 

صدایش ماندگار و یادش گرامی... 

جرقه هفتم:می خواهم در این دنیای پر از ظلم,طبلی به صدا در آورم که از این پس دیگر اعلام مرگ به گوش نرسد.                 (گوتاما-بودا)

مسابقات سراسری قرآن کریم

مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشگاهیان پیام نور از امروز در سراسر کشور با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه‌ها آغاز شداین مسابقات در سه بخش شفاهی، کتبی و عکاسی برگزار می شود که بخش شفاهی شامل سه مرحله مقدماتی است که به طور همزمان در تمامی مراکز و واحدهای پیام نور از روز شنبه برگزار شده و نفرات اول تا سوم هر بخش از مسابقات به مرحله بعدی راه می یابند. مرحله نیمه نهایی استانی از تاریخ شنبه، 30 آبان ماه بصورت همزمان در مراکز استانی دانشگاه های پیام نور سراسر کشور برگزار می شود و نفرات برتر هر بخش به مرحله نهایی راه می یابند. همچنین مرحله نهایی این مسابقات 17 تا 19 آذرماه با حضور نفرات برگزیده کلیه استان ها در دانشگاه پیام نور استان سمنان برگزار می شود
 مرحله کتبی این مسابقات شامل ترجمه و تفسیر سوره مبارکه اسراء بوده بخش شفاهی نیز شامل قرائت کل، ترتیل و مسابقات حفظ شامل حفظ 5 جزء اول قرآن، 10 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل است. 
بخش عکاسی با موضوعات قرآنی بوده که دانشجویان تا 20 آبان مهلت ارسال آنرا به دبیرخانه مسابقات دارند.

آخرین مهلت ثبت‌نام مراسم ازدواج دانشجویی 27 آبان ماه

آخرین مهلت ثبت‌نام مراسم ازدواج دانشجویی 27 آبان ماه جاری اعلام شد.
به گزارش اخبار پیام نور زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از اول مهر ماه سال 87 تا 31 شهریور ماه سال 88 باشد، می‌توانند در این مراسم ثبت‌نام کنند.دانشجویان متقاضی تا 27 آبان ماه پس از ثبت‌نام در سایت www.nahad.ir، به امور فرهنگی دانشگاه مراجعه، و مدارک خود را تحویل دهند. دانشجویانی که سال‌های قبل در مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کرده‌اند، حق ثبت‌نام در سال جاری را ندارند.  زوج‌هایی که دانشجوی دو دانشگاه مختلف هستند، اگر به هر دلیل، از دو دانشگاه ثبت‌نام کنند، اسم هر دو نفر از سیستم حذف می‌شود و امکان ثبت‌نام مجدد ندارند

کلاس های آز شبکه و آز پایگاه داده

کلاس های آز شبکه و آز پایگاه داده : 

این دو کلاس که تا هفته ی گذشته وضعیت نا معلومی داشت با صحبت بچه های انجمن علمی فناوری با دکتر فرشادفر بالاخره وضعیت مطلوبی به خود گرفت و کلاس ها تا ماه آینده تشکیل خواهند شد.  

خبر دیگه اینکه کارگاه IT تا دو هفته ی دیگر در اختیار بچه های انجمن قرار میگیره.

  

اصل خبر را از اینجا بخوانید. 

جرقه پنجم:هیچ آرزویی نیست که مورد مخالفت دیگران قرار نگیرد. 

                                                              (نیکلا-کپرنیک)

پدافند غیر عامل در حوزه ی IT

چندی پیش رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرده بود که استقلال خود را در حوزه ی IT از دست داده ایم.غلامرضا جلالی در این گفتگو با ذکر مطالبی مانند اینکه "ویندوز 10هزار جاسوس دارد" بر لزوم امن ساختن دیتابیس ها و به طور کلی امنیت حوزه ی IT تاکید کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اولین گام در دولت دهم این است که یک مجموعه مسئولیت حوزه فناوری اطلاعات را به عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: کشورهای پیشرفته سیستم عامل خاص خود را دارند و ما در کشور نیز باید به این مهم دست یابیم. البته گامهایی برداشته است و اقدامات اولیه برای تولید سیستم عامل متن باز صورت گرفته و موفق شده ایم با همکاری سازمان پدافند غیرعامل سیستم عاملی با ورژن صفر تولید کنیم.

وی همچنین افزود: گام بعدی تولید نرم افزار Database برای نظام بانکی کشور است زیرا نظام بانکی ایران به یک نرم افزار کاملا بومی نیاز دارد. اوراکل آمریکا نباید مورد استفاده قرار گیرد زیرا به هیچ وجه نمی توان کنترل لازم را اعمال کرد.

به طور کلی محورهای صحبت ایشان سرورهای بومی و محلی،سیستم عامل خاص کشوری،فایروال بومی و محلی،ایجاد Office بومی و محلی بود.

(منبع: ITanalyze.com)

چت صوتی و تصویری با گوگل تاک

chatg20bit.1

با دوستای گوگلی خودتون چت صوتی و تصویری کنید

ادامه مطلب ...

تصحیح جای حروف <ژ> و <پ> در صفحه کلید

حتما شما هم همیشه به این مشکل بر میخورید که هنگام تایپ کلمات فارسی حروف پ و ژ در جای


درست خود قرار ندارند.برای رفع این مشکل میتوانید با دانلود و نصب نرم افزار زیر تغییرات دلخواه خود


را در صفحه کلید اعمال کنید و جای حروف و علایم را به دلخواه خود انتخاب کنید



دانلود برنامه


دحو الارض

دحو الارض روز گسترده شدن زمین



۲۵ ذی القعده-۲۲ آبان-روز دحو الارض نامیده شده است.در زبان عربی دحو به معنای گستردن و ارض به معنای زمین آمده است.در چنین روزی زمین از زیر خانه ی کعبه بر روی آب گسترانده شد و به شکل کنونی درآمد.پس از آنکه تمام سطح کره ی زمین به مدت طولانی زیر آب فرو رفته بود و خداوند خواست آن را از زیر آب بیرون بیاورد تا زندگی  برای موجودات مهیا گردد.اولین نقطه ای که از زیر آب سر بیرون آورد مکان مقدس کعبه و بیت الحرام بود.در حقیقت دحو الارض شروع زندگی در این جهان خاکی است.از این روز بخش هایی از کره ی زمین که سراسر آب بود به اراده ی خداوند شروع به خشک شدن نمود تا به شکل امروزی درآمد و خداوند خشکی را از محل کعبه تا منا گستراند و آن را تا عرفات پیش برد و اینچنین بود که زمین چهره ی خود را نمایاند.در قرآن کریم به دحو الارض اشاره شده است و خداوند در آیه ی ۳۰ سوره ی نازعات میفرماید:<<والارض بعد ذلک دحاها...>>زمین را بعد از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد.براساس نظر مفسران <دحاها> در این آیه اشاره به دحوالارض دارد.


فضیلت و اعمال روز دحو الارض در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب ...

ور تحمل نکنم جور زمان را چه کنم؟

مالک وبلاگ عقیده داشت که بهتره یه کم وبلاگ رو گسترده تر کنیم.موضوعات رو بیشتر کردیم و این پست هم در همون راستا هست.امید است که مقبول افتد...


من از آن روز که دربند توام آزادم       پادشاهم که به دست تو اسیر افتادم
همه غم‌های جهان هیچ اثر می‌نکند       در من از بس که به دیدار عزیزت شادم
خرم آن روز که جان می‌رود اندر طلبت       تا بیایند عزیزان به مبارک بادم



شعر کامل در ادامه ی مطلب.


شاعر: سعدی

قالب: غزل

(منبع)

ادامه مطلب ...

تولدت مبارک...

فردا،۲۰ آبان،روز بزرگیه برای من.

روز تولد کسیه که به شخصه خیلی بهش مدیونم.کسی که در تمام مراحل زندگیم کمکم کرده،این که میگم تمام مراحل به معنای واقعی کلمه تمام مراحل هست،از نوزادی گرفته تا کودکی،نوجوانی،مدرسه،جوانی،کنکور،دانشگاه و هر چیز دیگه ای که فکرشو بشه کرد.کسی که تا حالا همیشه پشتیبانم بوده.

کسی که حتی دانشگاه پیام نور و دانشجوهاش,مخصوصا دانشجوهای IT هم از وجودش و بودنش سود بردن و بهره مند شدن.

کسی که اگه به خاطر اون نبود الان این وبلاگ هم وجود نداشت.


((پگاه جان,تولدت مبارک))


دانلود لغت نامه معین برای اولین بار

در خانه ی هر ایرانی اهل ادب یکسری آثار خاص از ادبیات ایران زمین وجود دارد که فرهنگ معینیکی از آنهاست این فرهنگ از فرهنگ‌های مهم لغات فارسی است. نویسنده این فرهنگ دکتر محمد معین (درگذشت: ۱۳۵۰ خورشیدی) و ناشر آن انتشارات امیرکبیر است.  

دوستان علاقمند به داشتن این مجموعه ی ارزشمند می توانند هم اکنون و برای اولین بار آنرا دانلود کنند 

http://i25.tinypic.com/2mq3m7q.jpg

منبع

 

جرقه سوم:زینت انسان سه چیز است:علم,محبت و آزادی 

                                                    (افلاتون)

دعوت به همکاری یا کجایید همکلاسی ها؟!!؟

 

چند وقتیه که تصمیم گرفتم تعداد نویسنده های وبلاگ رو افزایش بدم.از تمام علاقمندان به همکاری در این وبلاگ دعوت میکنم که به جمع ما بپیوندند. 

دوستانی که مایل به همکاری هستند لطف کنند اسمشون رو در قسمت نظرات و یا صندوق پستی من در بلاگ اسکای به همراه یک ایمیل معتبر و رشته ی تحصیلیشون بنویسند تا دعوتنامه برای اونها ارسال بشه... 

فقط دوستان من یادتون نره که مسئولیت وبلاگ نویسی مخصوصا برای تعداد زیادی از دانشجویان مسئولیت سنگینیست و دقت زیادی رو می طلبه.

منتظر شما دوستان هستیم...   

راستی یه خبر خوب دیگه هم هست و اون هم حضور استاد وفامند در وبلاگ ماست ایشون به عنوان پشتیبان یک بخش جدید در وبلاگ قبول زحمت کردند که بعدا بیشتر متوجه خواهید شد.

 

جرقه ی دوم:کار خوبی که برای دیگران انجام می دهید,وظیفه و تکلیف نیست,بلکه یک نوع لذت است 

                                                                                                            (زرتشت)

فعال شدن مجدد سیستم صندوق پستی بلاگ اسکای

سیستم صندوق پستی بلاگ اسکای که مدت کوتاهی بعد از شروع به کار، فعالیتش متوقف شده بود، مجددا فعال شده.این سیستم پل ارتباطی دیگری بین نویسندگان و شما دوستان عزیز است. 

 نظراتی که شما دوستان عزیز ارسال می کنید برای تمام نویسندگان نمایش داده می شود حال آنکه این سیستم صندوق پستی برای ارسال پیام های خصوصی به فرد موردنظر به کار می رود.  

برای ارسال یک نامه به هر کاربری در سیستم بلاگ اسکای تنها کافیست به صفحه شناسنامه کاربر رفته(مثلا روی نام من در آخر پست کلیک کنید) و بر روی لینک "تماس با من" که در زیر تصویر کاربر درج شده است کلیک نموده، سپس فرم ارسال نامه را پر کرده و دکمه ارسال نامه را فشار دهید. 

 پی نوشت۱:تصمیم گرفتم از این به بعد در آخر هر پست یک جمله از بزرگان بنویسم  تا با افکار اونها آشناتر بشیم.خوشحال میشم نظر شما دوستان رو در باره ی جملات بدونم.

جرقه ی اول:زندگی پدیده ای ایستا نیست,تنها دو گروه نمی توانند "افکار" خود را عوض کنند:دیوانگان و مردگان                                                            

                                                                                          (اورت_دیرکس)