وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

آموزش نحوه اعتراض به نمرات

سلام دوستای خوبم امتحانای من یه هفته ای میشه که تمام شده اما هنوز خبری از نمره هام نیست ای کاش یه سیستمی میذاشتن واسه اعتراض به دیر اومدن نمره هامون ، راستی الان من دارم روی یه لوگو و بنر برای وبلاگ کار می کنم به زودی با همکاری مدیریت وبلاگ بنر و لوگو رو میذاریم تو قالب با کمی تغییرات ، امیدوارم که خوشتون بیاد اگه نظری دارین بگین تا در ساخت لوگو و بنر تغییرات لازم رو اجرا کنیم ، الانم آموزش تصویری نحوه اعتراض به نمرات و نحوه دیدن نمرات رو براتون گذاشتم. 

 

برای اعتراض به نمرات خود به سیستم گلستان مراجعه کنیدhttp://reg.pnu.ac.ir  http://reg1.pnu.ac.ir
 آموزش تصویری نحوه اعتراض به نمرات کلیک کنید
آموزش تصویری نحوه دیدن نمرات کلیک کنید

اطلاعات جامع در مورد اوبونتو-قسمت اول

۱.این اوبونتو که این همه اسمشو میاری چیه اصلا؟


۲.اصلا به چه درد میخوره؟ تا وقتی ویندوز هست چرا از این استفاده کنم؟


۳.من میدونم اوبونتو چیه...ولی شنیدم کوبونتو هم هست...اون چیه؟


۴.در مورد اینا یه چیزایی میدونم.فقط نمیدونم باید بگم "گنو" یا "گنوم"!!



راستش اینا در اصل سوالایی هست که واسه خودم مطرح بود...حالا که جواب هاشو پیدا کردم دوست دارم به اشتراک بزارم تا بقیه هم یاد بگیرن.

در ادامه ی مطلب یه گفتگو دراین مورد نوشتم.امیدوارم اطلاعات خوبی به دست بیارین.لازم به ذکره که این گفتگو خیالی هست و کار خودمم هست.


ادامه مطلب ...

موس اپل از دیروز تا امروز

۱.هنوز چند روز نگذشته بود که خبر موس جادویی اپل تمام خبرگزاری ها و وبلاگ های فنی و تخصصی کامپیوتر را درنوردید.از قابلیت های این موس شامل مولتی تاچ(لمسی) بودن،بی سیم بودن و لیزری بودن آن را میتوان نام برد.

مطلب من در مورد این موس خاص نیست!(اطلاعات بیشتر:پریانا ) این مطلب تصویری روند عوض شدن موس های شرکت اپل را نشان میدهد.

عکس ها در ادامه ی مطلب. 


۲.دوستانی که نرم افزار WinRAR را روی کامپیوتر خود نصب ندارند میتوانند از لینک زیر آنرا دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنند.

دلیل استفاده ی نویسندگان از این نرم افزار به خاطر کم کردن حجم فایلهایی که در وبلاگ قرار داده میشود است،این کار هم آپلود آنرا راحت میکند و هم دانلود آن.

 لینک دانلود


لینک به روز شد.

ادامه مطلب ...

نسل جدید کارت‌های حافظه با 2 ترابایت ظرفیت

 این کارت حافظه جدید بر پایه فناوری کارت‌های حافظه SDXC سونی عرضه شده و سرعت انتقال اطلاعات در آن 480 مگابایت در ثانیه اعلام شده است.
شرکت سونی ادعا می‌کند که هم‌اکنون مراحل آزمایشگاهی تولید کارت‌های حافظه 2 ترابایتی را با موفقیت به اتمام رسانده و نخستین نمونه‌ها از این کارت حافظه را تولید کرده است.
به گفته سونی، این نخستین باری است که کارت حافظه با ظرفیت 2 ترابایت در دنیا تولید می‌شود و هنوز هیچ شرکت دیگری موفق به تولید این محصول نشده است.
هنوز زمان دقیق و قیمت نهایی کارت‌های 2 ترابایتی سونی مشخص نشده است. به گفته کارشناسان، شکل ظاهری این کارت حافظه با مدل‌های پیشین کارت‌های حافظه سونی یکسان است.

ماوسی که روی هوا کار می‌کند

لاجیتک که در سال‌های اخیر در زمینه تولید و عرضه محصولات و لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت کرده است، توانسته به جایگاه خوبی در بازار این محصولات دست پیدا کند.
خقثبه نوشته «دنیای اقتصاد»، این شرکت محصول جدیدش را که یک ماوس قابل شارژ بی‌سیم است، با قابلیت‌های متفاوت از یک ماوس لیزری ساده تولید کرده است. MX Air که توانایی کار روی میز یا روی هوا را دارد به کاربرانش اجازه می‌دهد تا مانند یک دستگاه کنترل تلویزیون از این ماوس استفاده کرده و با استفاده از تکنولوژی Free Space به راحتی کامپیوترشان را از فاصله دور هدایت کنند.

                        بقیه در ادامه مطلب....
ادامه مطلب ...

نظر یا توهین؟ مروری بر قوانین وبلاگ

به تازگی نظراتی در وبلاگ مشاهده شده است که نویسندگان این نظرات بدون توجه به قوانین وبلاگ اقدام به ارسال آنها کرده اند.لذا لازم میدانم نکاتی را در این مورد یادآور شوم.


۱.چنانچه مطلبی برخلاف عقیده ی شما در این وبلاگ نوشته میشود و شما تحمل آنرا ندارید به وبلاگ مراجعه نفرمایید.

۲.بعضی از دوستان گویا کلمه ی "نظر" را با "توهین" اشتباه گرفته اند.این قسمت برای ارسال نظرات شماست نه ارسال توهین.

۳.چنانچه در مورد مطلبی نظری دارید شما هم مانند نویسنده ی مطلب بدون توهین به خواننده نظر خود را درج کنید.

۴.این وبلاگ یک وبلاگ کاملا شخصی است و هیچ ارتباطی با دانشگاه،انجمن علمی و ... ندارد.پس حقوق یک وبلاگ شخصی را داراست.

۵.هرگونه نظر توهین آمیز به اشخاص در این وبلاگ حذف خواهد شد.چنانچه به نویسندگان وبلاگ توهینی صورت گیرد از طریق قانون اقدام خواهد شد.

۶.وبلاگ پذیرای نظرات موثر و منتقد شماست.قسمت نظرات محل بحث و گفتگوی مثبت در مورد مطالب است.نظرات و انتقادات خود را در آن درج کنید.


        از خدا جوییم توفیق ادب                               بی ادب محروم گشت از لطف رب

           بی ادب تنها نه خود را داشت بد                   بلک آتش در همه آفاق زد


کیبورد؟ Gboard !!

سرویس دهنده ی ایمیل گوگل با نام جیمیل امروزه برای همه شناخته شده است.این سرویس دهنده که به خاطر مواردی مانند حجم زیاد و امکاناتی که بعضا به طور اختصاصی توسط گوگل عرضه میشود همواره کاندیدای لقب بهترین سرویس دهنده ی ایمیل بوده و هست.

جیمیل از گذشته برای راحتی و سرعت کاربران خود تعدادی میانبر(Shortcut) طراحی کرده است.ممکن است یادگرفتن و به خاطر سپردن این تعداد ترکیب کلید برای کاربران مشکل باشد،بنابراین گوگل صفحه کلیدی به نام Gboard عرضه کرده است که 19 کلید دارد و صرفا برای استفاده از میانبرهای جیمیل است.این Gboard به اندازه ی  صفحه ی اعداد(Number Pad) یک کامپیوتر معمولی است.

عکس بزرگتر و اطلاعات بیشتر(کارایی،قیمت،اتصال،نرم افزار،طراحی،محبوبیت،سابقه،آینده،بررسی محصول) در ادامه ی مطلب.

(منبع:Cnet)

ادامه مطلب ...

آخرین نسخه ی ویرایشگر جالب و محبوب Notepad++ v5.6.4

کمتر برنامه نویسی پیدا می شود که با نرم افزار ++Notepad آشنایی نداشته باشد و با آن کار نکرده باشد که ناشی از امکانات فوق العاده زیاد و کاربردی این نرم افزار می باشد که برنامه نویس را در انجام کارهای وقت گیر و بسیار سخت که با سایر برنامه های ویرایشگر کد قابل انجام نیست یاری می نماید.وقتی صحبت از ویرایشگر کد می شود اولین گزینه نرم افزار ++Notepad می باشد زیرا شما را قادر میسازد کد اصلی(Source Code) را با هر فرمتی ویرایش کنید و ویرایش ایجاد شده را ذخیره نمایید.این نرم افزار تقریبا تمام فرمت های رایج فایل های برنامه نویسی را پشتیبانی می کند که یکی از دلایل محبوبیت آن می باشد. 

ادامه مطلب ...

خم پاره 4 منفجر شد!

آقایون و خانم ها سلام 

این اولین پست منه بی مقدمه میرم سر اصل مطلب

بنده با نام خاطره ی خاکریز (مستعار)گاهی براتون پست می زنم 

تا حالا به این فکر کردین اگه یه خم پاره عمل نکرده پیدا کنید عکس العملتون چیه؟ چیکارش میکنید ؟ اصلا دوست دارید یه  خم پاره از نزدیک ببینید ؟خب تو اولین پست میخوام روش دریافت یه خم پاره رو براتون بگم. آره تعجب نکنید اگه مایلید هر ماه یه خم پاره تو خونتون منفجر بشه  ادامه مطلب رو فشار بدید....

توجه

 آقایون و خانم های محترم لطفا جهت حفظ خود از موج و ترکش انفجار خم پاره، با موس های خود بر روی لینک ادامه مطلب خیلی آهسته کلیک کنید و تا بار گذاری کامل صفحه پشت صندلی رایانه خود پناه بگیرید! در ضمن نظر یادتون نره... 

یک آسمان ترانه ، صد بیت عاشقانه / تقدیم به قلب پاکت ، ای بهترین بهانه

ادامه مطلب ...

سایت احمدی نژاد هک شد.

به گزارش خبرگزاری تابناک دیشب سایت محمود احمدی نژاد (ahmadinezhad.ir) هک شد.

بعد از درج این خبر در خبرگزاری ها سایت به حالت Offline درآمده و در صورت مراجعه با پیغامی مبنی بر اینکه به علت مراجعه ی زیاد سرورها از دسترس خارج است مواجه خواهید شد.

وبلاگ Autin Heap در مطلبی با ذکر این خبر عکس های صفحه ی مورد نظر در هنگام هک شدن این سایت و بعد از آن را قرار داده است.


تذکر‌: ارزش این خبر به علت ارتباط آن با فناوری اطلاعات و موضوع موردعلاقه ی من و بعضی دوستان(امنیت اطلاعات و شبکه) و اینکه سایت های رسمی باید امنیت بالایی داشته باشند است.

(موضوع بندی شده در اخبار فناوری)

RPN

دوستانی که گسسته،ساختمان و معماری دارند حتما اسم "روش لهستانی معکوس" یا (Reverse Polish Notation) که RPN نوشته میشه رو شنیده اند،البته ممکنه اسم "روش پسوندی" براشون آشناتر باشه.

Randall Munroe طراح کمیک استریپ و صاحب وبلاگ xkcd با الهام از این روش کمیک زیر رو کشیده.به شخصه وقتی که اولین بار دیدمش واقعا از ته دل خندیدم.فکر کنم واسه ی رفع خستگی بعد از درس خوندن بد نباشه.

(سوسیس لهستانی معکوس)

(برای یادآوری: در روش لهستانی معکوس عبارتی مانند A+B (که به روش میانوندی نوشته شده) به صورت +AB نوشته میشه.)

راهنمای امتحانات

این فایل رو پرتال پیام نور گذاشته برای دانلود کردن.منم اینجا گذاشتم که اگه خواستید دانلود کنید چیز خاصی نداره اما بد نیست یه نگاهی بهش بندازید 

راهنمای امتحانات دانشجویان

نمونه سوال ۸۸-۸۷

 اول: 

سال جدید میلادی رو به همه تبریک میگم به خصوص به دوستان مسیحی. 

دوم: 

چند سری نمونه سوال سال ۸۸-۸۷ دروس مختلف برای کسانی که درخواست کرده بودند رو تازه آپلود کردم امیدوارم کمک کننده باشه.برای دانلود به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

نمرات میان ترم نظزیه ی زبان (استاد وفامند)

نمرات نظریه هم بالاخره به دستمون رسید.در قسمت ادامه ی مطلب میتونین نمرات رو مشاهده کنید.

مهلت اعلام عدم تاثیر تا ۸۸/۱۰/۱۱ هست.اگر نمیخواین نمره اتون تاثیر داده بشه باید نام و نام خانوادگی و شماره ی دانشجویی خودتونو به آدرس armanvafamand@gmail.com ارسال کنید.



ادامه مطلب ...

نمرات میان ترم پایگاه داده ها

 

سلام.اینم نمرات میان ترم پایگاه داده ها که استاد وفامند قول داده بودن برامون بفرستن.ایشالله که همتون راضی باشین.

یک نکته خیلی مهم:استاد فرمودن که هرکسی که نمرشو نمیخواد برای ایشون به آدرس armanvafamand@gmail شماره دانشجویی و اسمشو بفرسته.هر ایمیلی که برای ایشون فرستاده بشه،به منزله این هست که شما نمرتونو نخواستین! پس ایمیل متفرقه نفرستین لطفا. 

بد نیست بدونین بالاترین نمره هم 5 بوده

برای دیدن نمرات به ادامه مطلب مراجعه کنید.


پی نوشت: استاد هنوز نمرات نظریه رو اعلام نکرده اند.در صورت اعلام نمرات سریعا در وبلاگ ما منتشر خواهد شد.منتظر باشید!

ادامه مطلب ...