وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

زباله روبی خودکار در جاوا چیست وچگونه عمل می کند؟

در عملیات محاسباتی، زباله روبی بخشی از سیستم مدیریت حافظه است که حافظه استفاده شده توسط اشیائی را که از این پس به آنها ارجاع داده نمی شود بازیابی نموده، جهت استفاده مجدد آماده می کند. ومعمولاً با عنوان (garbage collection)GC ارجا داده می شود. بخشی از سیستم که این عمل را انجام می دهد زباله روب نام دارد.

ومعمولاً با عنوان (garbage collection)GC ارجا داده می شود. بخشی از سیستم که این عمل را انجام می دهد زباله روب نام دارد.

زباله روب معمولاً به طور داخلی در خود زبان تعبیه شده و بخشی از سیستم زمان اجرای آن به حساب می آید. زباله روبی توسط جان مک کارتی و به عنوان بخشی از اولین سیستم زبان Lisp ابداع گردید. زمانی که شخصی راجع به یک زبان زباله روب شده بحث می کند، می توان پی برد که زیاله روبی یکی از خصایص این زبان است زبان های رسمی وجود دارند که در هر پیاده سازی عملی خود به زوباله روب نیاز دارند ولی از آنجایی که این زبانها به عنوان زبان های برنامه نویسی عملی استفاده نمی شوند نیازی به زباله روب نیست. از این جمله می توان به زبان جبری لامدا اشاره نمود.

اساس نحوه کار کرد یک سیستم زباله روب به شرح زیر است:

1- تشخیص آن دسته از اشیاء داده ای که از مرحله ای به بعد ارجاع داده نمی شوند.

2- آزاد سازی فضای استفاده شده توسط آنها.

از آنجایی که تشخیص دقیق آخرین زمانی که یک شیء در برنامه استفاده شده غیر ممکن است، سیستم زباله روب از تخمین هایی استفاده می کند که توسط آنها قادر به تشخیص این که آیا اشیاء در آینده ارجاع داده خواهد شد یا خمیر می باشد. برای مثال اگر در یک سیستمی هیچ ارجاع به یک شیء خواص دیده نشود، این شیء جزو زباله مخسوب می شود.

این روش، استانداردی است که توسط بسیاری از زباله روبهای مدرن استفاده می شود. در ادامه زباله روبهای ردیاب را بررسی خواهیم کرد.

در عین این که زباله روبی به مدیریت حافظه کمک شایانی می کند، زبان را از لحاظ امنیت داده ای نیز قوی می کند چرا که از بسیاری خطاهایی زمان اجرا ممانعت می کندو برای مثال از خطاهای اشاره گرهای سرگردان ممانعت می کند. این خطای اشاره گر سرگردان زمانی رخ می دهد که مکان اشاره شده آزاد شده ولی اشاره گر همچنان به آن مکان اشاره می کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
پگاه دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:10 ب.ظ

مژده جان به جمع ما خوش اومدی.ممنون از پست هایی که زدی.
امیدوارم پست های بیشتری از تو ببینیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد