وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

کیبورد؟ Gboard !!

سرویس دهنده ی ایمیل گوگل با نام جیمیل امروزه برای همه شناخته شده است.این سرویس دهنده که به خاطر مواردی مانند حجم زیاد و امکاناتی که بعضا به طور اختصاصی توسط گوگل عرضه میشود همواره کاندیدای لقب بهترین سرویس دهنده ی ایمیل بوده و هست.

جیمیل از گذشته برای راحتی و سرعت کاربران خود تعدادی میانبر(Shortcut) طراحی کرده است.ممکن است یادگرفتن و به خاطر سپردن این تعداد ترکیب کلید برای کاربران مشکل باشد،بنابراین گوگل صفحه کلیدی به نام Gboard عرضه کرده است که 19 کلید دارد و صرفا برای استفاده از میانبرهای جیمیل است.این Gboard به اندازه ی  صفحه ی اعداد(Number Pad) یک کامپیوتر معمولی است.

عکس بزرگتر و اطلاعات بیشتر(کارایی،قیمت،اتصال،نرم افزار،طراحی،محبوبیت،سابقه،آینده،بررسی محصول) در ادامه ی مطلب.

(منبع:Cnet)


کارایی : 19 کلید تعبیه شده بر روی این دستگاه  اعمالی را انجام میدهند که ترکیب کلیدها در گذشته انجام میداد بعلاوه اعمالی که در گذشته نبود و اکنون اضافه شده است مانند ستاره زدن یا جستجو کردن.

در محیط ها ی غیر جیمیل کلیدها مانند یک کیبورد معمولی عمل میکنند و دقیقا همان عدد یا حرفی که به آن میانبر اختصاص دارد را در صفحه مینویسند.

قیمت: قیمت این دستگاه 19.99 دلار اعلام شده است.با توجه به بازار این لوازم این قیمت،قیمت مناسبی است.

اتصال:این دستگاه از طریق پورت USB فعال میشود. برای اتصال این صفحه کلید احتیاج به هیچ نرم افزار و یا درایوری ندارد.البته کاربران باید از قبل استفاده از میانبرها را در تنظیمات جیمیل خود فعال کرده باشند.

طراحی: جالب توجه است که این دستگاه توسط گوگل تولید نشده است! این صفحه کلید توسط Charlie Mason که یک فیلمساز ساکن ونیز ساخته شده است! این اولین تلاش آقای Mason در عرصه ی تجارت سخت افزار کامپیوتر است.

محبوبیت : این صفحه کلید ممکن است یا موردعلاقه ی کاربران قرار گیرد یا مورد تنفر! افرادی که میانبر ها را حفظ کرده اند نیازی به دستگاه اضافه ای برای این کار نمیبینند و حاظر نیستند یک پورت USB دیگر برای آن اختصاص دهند.و کاربران تازه کار هم ممکن است حس خوبی برای خرید یک دستگاه دیگر که فقط هم با مرورگر و جیمیل کار میکند نداشته باشند.دلایل افراد علاقه مند هم بدیهی است!

سابقه: این اولین تلاش گوگل برای کمک به اینکه کاربران میانبرها را حفظ کنند نیست.در سال 2008 گوگل یک سری برچسب رنگی رایگان که به هر کیبوردی میتوان چسباند معرفی کرد.

آینده: در حال حاضر 69 کلید میانبر برای جیمیل وجود دارد.(در صورتی که امکانات آزمایشی را هم اضافه کنیم این تعداد بیشتر هم میشود).این جی بورد را شاید بتوان یک قدم در راستای صفحه کلید کامل(با بیشتر از 100 کلید) دانست.

بررسی:

موارد مثبت :

  • عدم نیاز به نصب
  • رنگ بندی منطقی و سهولت یادگیری شماره ها
  • کیفیت خوب ساخت(کلیدها مانند صفحه کلید لپتاپ به صورت صاف هستند)
  • قیمت 19.99 دلاری مناسب است.(Number Pad هایی که مجزا تهیه میشوند هم همین قیمت هستند)

موارد منفی :

  • تمام میانبرها را شامل نمیشود
  • اگر میانبرهای جیمیل عوض شوند بلااستفاده خواهد شد.
  • فقط در رنگ مشکی عرضه میشود

(منبع:Cnet)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد